Rotacija guma: Zašto biste trebali rotirati svoje gume

Rotiranje guma važan je element za održavanje i sigurnost guma, zbog čega traju dulje i istovremeno čuvaju vaš novčanik i čine ga sretnim. Rotacija guma jedna je od najjednostavnijih rutina održavanja automobila.

Oduzima vam samo kratko vrijeme, a ne košta gotovo ništa. Međutim, ovaj jednostavan, ali ključni korak održavanja često se zanemaruje i može dovesti do neravnomjernog trošenja gume tijekom vremena. U idealnom slučaju, željeli biste zamijeniti sve četiri gume u isto vrijeme. Budući da su sve četiri gume ravnomjerno istrošene, olakšava i praćenje.

rotacija gume na automobilu

Dakle, što znači rotacija guma?

Izraz „rotacija guma“ znači povremenu promjenu položaja svake gume na vašem vozilu. Trebali biste mijenjati gume prema preporuci proizvođača vozila ili, ako te informacije nisu dostupne, dobro bi pravilo bilo otprilike svakih 8000 kilometara. Rotiranje guma također pruža dobre prilike za vizualnu provjeru oštećenja svakog kotača ili za provjeru postoji li dovoljan tlak zraka u gumama. Možete ih čak dati ponovno balansirati ako primijetite bilo kakve vibracije tijekom vožnje ili provjeriti njihovu dubinu gaznoga sloja da vidite treba li vam novi set.


Zašto je to važno?

Postoji nekoliko razloga zašto je rotacija guma jednostavna, ali važna stvar. Rutinskim mijenjanjem guma, trošenje i habanje ravnomjerno se raspoređuju na sve četiri gume, povećavajući životni vijek vašeg kompleta guma. Ovisno o vrsti automobila koji vozite, uzorak istrošenosti vašeg automobila malo će se razlikovati. S ravnomjernim trošenjem gaznog sloja na sve četiri gume, karakteristike upravljanja i performansi ostaju dosljedne na sve četiri gume, poboljšavajući sigurnost.

 Za one od vas koji voze automobile s pogonom na sve kotače ravnomjerno istrošene gume mogu smanjiti naprezanje pogonskog sklopa, smanjujući ukupno trošenje skupih pogonskih komponenti. Radije biste zamijenili neke gume nego cijelu pogonsku osovinu, zar ne?

Uzorci rotacije guma

Postoji nekoliko različitih uzoraka rotacije guma koji su prilagođeni određenoj vrsti automobila. U većini primjena, standardni uzorak rotacije guma je sprijeda prema natrag, ali evo nekih drugih uzoraka koji bi također mogli pomoći u promicanju duljeg vijeka gume.

rotacija guma pojašnjenje



Prednje-stražnje

  • stražnje gume zamjenjuju se s prednjim gumama, na istoj strani vozila
  • Koristi se u situacijama kada je istrošenost normalna, a također i kada gume imaju usmjereni gazni sloj (dizajniran za kotrljanje u jednom smjeru)

Prednji križ (prednji kotač vozila za vožnju)

  • Prednje gume su zamijenjene stražnjim, na istoj strani vozila.
  • Stražnje gume su prekrižene na suprotne strane kada su zamijenjene na prednje.
  • Koristi se u situacijama kada stražnje gume pokazuju neravnomjerno trošenje

 X-uzorak (Sve vrste vozila)

  • Prednje gume se zamjenjuju sa stražnjim gumama u križnom ili X uzorku (npr. prednja lijeva guma se mijenja sa stražnjom desnom gumom)
  • Koristi se u situacijama kada postoji neravnomjerno trošenje

 Stražnji križ (vozila sa pogonom na sve kotače, stražnje ili četiri kotača)

  • Stražnji gume su zamijenjene prema naprijed, radi se na istoj strani vozila
  • Prednje gume su prekrižene na suprotne strane kada su zamijenjene prema straga
  • Koristi se u situacijama kada postoji neravnomjerno trošenje prednjih guma

S jedne na drugu stranu (raspoređeni kotači ‘različite veličine’)

  • prednje i stražnje gume zamijenjene su na suprotne strane vozila
  • Koristi se u situacijama kada vaše prednje i stražnje gume imaju različite širine i veličine guma